Šiaurės Atlantida
Pažvelkime viens kitam į veidą.
Mes hiperborėjai mes pakankamai gerai žinome, kaip toli gyvename.
Nei žeme, nei vandeniu nėra kelio pas hiperborėjus.
Pindaras jau žinojo tai apie
mus. Už šiaurės, už ledų, už mirties, - mūsų gyvenimas, mūsų laimė. Mes atradome laimę,
žinome kelią, radome išėjimą iš tūkstantmečio labirinto. Kas dar tai atrado? Gal šiuolaikinis
žmogus? Aš netekau, aš esu viskas, kas prarasta, - jis atsidūsta.
Nyčė. Antikristas
Skaitykite Hiperborėja Rusijoje
Hiperborėjos ženklai
Rusų ezoterikams labiau už Atlantidą rūpėjo kitas mitinis žemynas
Hiperborėja, kartais vadinta šiaurės Atlantida.
Apie ją, kuri už Borėjo (šiaurės vėjo), rašė daugelis antikos autorių. Vis tik daugelis tyrinėtųjų laiko, kad toji legenda kilo
iš mito apie Apoloną, tad toji šalis labau išmanyta, apie ką liudija gana daug fantastinių smulkmenų:
Timagenas sako, kad Hiperborėjoje lyja vario lašais, kuriuos renka ir
naudoja kaip monetas (jis savo šaltiniu nurodo galų druidus ir bando klasifikuoti galų gentis pagal jų kiltį ir nurodo, kad viena jų tvirtina buvusi
kolonistais iš tolimos salos). Hekatėjas praneša, kad Mėnulis yra taip arti
Hiperborėjos, kad jame matomi net kai kurie Žemės išsikišimai.
Satyrikas Lukianas prideda:
Aš visai nemaniau tikėti jais, tačiau, kai tik pirmąkart pamačiau skraidantį užsienietį, barbarą, - jis save vadino
hiperborėju, - patikėjau ir buvau įveiktas, nors ilgai priešinausi.
Ir ką, iš tikro, man liko daryti, kai mano akyse dieną žmogus skraidė ore, ėjo vandens paviršiumi ir lėtai praėjo pro ugnį?
Tu tai matei? paklausiau aš. Ar matei skraidantį ir einantį vandeniu hiperborėjų?
- Dar kaip, - atsakė Kleodemas. Hiperborėjas netgi dėvėjo įprastą jiems odinį apavą. Apie smulkmenas, kurias jis
pasakojo, neverta kalbėti, - kaip jis užleisdavo meilės aistras, iškviesdavo dvasias ir senai palaidotus mirusiuosius, iš dangaus
nuleisdavo Mėnulį matomą padarydavo netgi Hekatę, didelę kaip gyvenimas.
Hiperborėjų skraidymus ypač dažnai mini šaltiniuose, siejamuose su Apolono kraštu. Tad nenuostabu, kad jiems buvo
priskiriamas aviacijos turėjimas.
Tik štai Hiperborėjos vieta buvo neapibrėžta. Štai
Strabonas sako, kad graikų geografai hiperborėjais, sauromatais
[sarmatais] ir arimaspais vadina visus, gyvenusius virš Euksino Ponto, Istro ir Adrijos jūros. Ja vadino ir Makedoniją, ir
Italijos Alpes, ir teritoriją tarp Pirėnų ir Alpių (dabartinės Prancūzijos šiaurė) ir t.t.
A. Losevas fundamentaliajame Antikos
mitologija jos išvystyme (1957) suabejojo pačia Hiperborėjos etimologija, atkreipdamas dėmesį, kad Kretos kalendoriuje buvo 7-sis mėnuo hiperberetas,
o Makedonijos ir Pergamo kalendoriuose paskutiniu mėnesiu buvo hiper-beretėjas. Tai
vasaros arba vėlyvo rudens mėnesiai, susiję su derliaus nuėmimu ir Apolono kultu. Makedonų kalboje hiper-beretėjas pilnai tapatintinas su hiperterėja,
o šis žodis artimas perterėjas Apolono žynys. Tad hiperborėjai tebūtų tik Apolono patarnautojai, žyniai.
Legenda apie Hiperborėją atgimė 18-19 a. Prancūzų astronomas (ir net Paryžiaus meras) Ž. Bajis laikė,
kad iki ledynmečio Špicbergene buvo apsigyvenę galingi atlantai, kuriuos iš tėvynės išvijo šalčiai
[Špicbergeno saloje kadaise augo pelkiniai kiparisai - žr. >>>>> ].
E. Blavatskaja ja vadino šalį, su pusiasaliais į pietus ir vakarus nuo Šiaurės
poliaus, kad priimtų antrąją rasę, ir apėmusią viską, kas dabar žinoma kaip Šiaurės Azija.
Renė Guenonas savo knygoje Pasaulio valdovas rašė: Visad kalbama apie vieną regioną, kuris,
tarsi žemės rojus, tapo neprieinamas paprastiems žmonėms ir randasi vietoje, nepasiekiama kataklizmams,
sukrečiantiems žmonių pasaulį kai kurių cikliškų periodų pabaigoje. Tai tikra šalis pasaulio krašte, beje, kai kurie
Vedų ir Avestos
tekstai nurodo, kad jos padėtis paprasčiausiai yra poliarinė, net tiesiogine prasme, ir, kaip bebūtų nurodoma jos vieta įvairiose žemės žmonijos
istorijos fazėse, ji visad liko poliarine ir simboline prasme, nes, iš esmės, ji lieka nejudančia ašimi, apie kurią sukasi visi dalykai.
Ramajanoje
galima rasti užuominų apie šiaurėje buvusią tėvynę, kurios simboliu buvo kelis kartus paminėtas Visatos centru vadintas auksinis
Meru kalnas, esantis Šiaurės ašigalyje. Šalia jo gyveno galingi dievai ir kitos nepaprastos būtybės. Tarp jų ir
beždžionžmogiai, savo galia ir protu nenusileidę dangaus gyventojams ir padėję Ramai
mūšyje. Jų vadu buvo Sugriva, davęs Ramai patarėją, protingiausią beždžionę Hanumaną.
Dar 3 dešimtm. Aleksandras Barčenko (1881-1938)
iškėlė prielaidą, kad prieš 7 tūkst. metų (o gal ir anksčiau) indo-arijų vadas Rama vadovavo indoeuropiečių protėvių persikėlimui
iš šiaurės į pietus (apie tai rašė ir indų mokslininkas
Bal Gangadharas Tilakas (1856-1920)
savo garsioje knygoje "Vediškoji tėvynė Arktikoje"). Šią prielaidą sutvirtina indologės
N.P. Gusevos*) ir etnografo S.V. Žarnikovo atlikti Rusijos šiaurės vietovardžių tyrinėjimai.
Nemažai jų turi šaknis gang ir ind.
A. Barčenko surengė ekspediciją į Kolos pusiasalį, po kurios 1923 m. vasario 19 d. Raudonasis laikraštis
paskelbė sensaciją: Prof. Barčenko atrado seniausių kultūrų, laikotarpio senesnio nei Egipto civilizacija, liekanas.
B. Tilakas minėjo, kad, pagal Vedas, arijų protėvynėje naktis truko 100 parų. Pagal tai
N. Guseva paskaičiavo, ją buvus 82,6 laipsnių šiaurės platumoje. Patikslinta reikšmė yra 77,4
laipsniai, t.y. eina pietiniu Špicbergeno pakraščiu ir Taimyro šiaure. Tačiau Arkties sritis gana
jauna ir nuo Hiperborėjos laikų galėjo gerokai pasikeisti. Dalis sausumos galėjo nusileisti, ir
Hiperborėjos pėdsakų reiktų paieškoti ir po vandeniu. Labiausiai tam tiktų per patį polių
pereinantis Lomonosovo kalnagūbris, nusitęsiantis iki Čiukotkos ir Aliaskos.
Kita bendra indoeuropiečių (ir ne tik) kalboms šaknis yra "ram" (pvz., lietuvių kalbos
žodžiuos "ramus", "ramstis" ir "ramunė"). Tiek Europoje, tiek Azijoje gauso šią šaknį turinčių
vietovardžių: Rambujė miestas Prancūzijoje, Ramsgitas Anglijoje, Ramsdorfas Vokietijoje,
Ramygala Lietuvoje, Ramadi Irake, Ramla Maroke ir Izraelyje, Ramallah Palestinoje, Ramo
Kenijoje, Ram sala prie Škotijos. Atsižvelgiant į balsių kaitą, prie jų galime priskirti ir Romą. O ir
čigonai save vadina romais (rusų aplinkoje romale).
"Ram" šaknis sutinkama ir Biblijoje, ypač kalvų ir kalnų pavadinimuose ("rama" senovės
hebrajų kalba reiškia "aukštuma"). Bet yra ir miestų: Rama, Ramafemas, Ramafaimas-
Cefimas, Ramat-Lehi, Ramat-Micfa. Verta prisiminti ir senovės egiptiečių faraono vardą
Ramzis. Arabų kalboje ši šaknis ne tik daugybėje toponimų, bet ir ramadano mėnesio
pavadinime ir arabiškame Šaulio žvaigždyno pavadinime Rami.
Praeityje rusų kalbos žodis "rama" turėjo daug reikšmių: ežia, riba, kraštas, sklypo
pažymėjimas, prie miško besišliejantis lauko kraštas. Iš čia ir "remenj" (arba "ramenje"), -
miškas prie lauko arba tanki gūdi giria. "Ramenka" miško iškyšulys, o "ramenyj" miškinis.
Dar dvi įdomios reikšmės "ramo" (ramena) petys nuo kaklo iki alkūnės ir "ramen"
vienas iš ramunės pavadinimų. Senovėje prasmių ratas dar didesnis "ramiano" (ramieno
stipriai, ryžtingai, garsiai, veržliai); "ramianstvo" stiprybė, tvirtovė ir t.t.
|

Sasanidų laikmečio sidabrinis indas, kuriame, spėjama, pavaizduota Mėnulio dievybė.
Tačiau tokia Mėnulio padėtis gali būti tik už poliarinio rato.
|
Priėmus migracijos iš šiaurės į pietus hipotezę, nestebintų "ram" toponimų sąsaja su
mišku Tverės srityje teka Ram upelis, Briansko - Ramasucha gyvenvietė, Smolensko
Ramonai, Novgorodo Ramuševo, Voronežo Romon. Ir taip be galo. Net Maskvoje yra Ramenki rajonas.
Pačiame Kolos pusiasalio centre yra Ramatuaivenčo aukštuma tundra; ten pat ežeras
Ramjavras ir Ramos kalnas (netgi du vienas prieš kitą). Vienas jų traukia dėmesį savo taisyklinga piramidės forma.
Jis nėra aukštas, tik 597 m, tačiau matomas iš tolo. Jos viršūnėje stovi milžiniški stačiakampiai akmens blokai.
Tokius akmenis labai garbino senovėje. Prancūzų astronomas Žanas Silvenas Balji
(Jean Sylvain Bailly, 1736-1793) išsakė mintį, kad tokie akmenys ir yra garsieji Heraklio (kurį laikė Saulės
dievybe) stulpai ir jie yra, būtent, tolimoje šiaurėje, iš kur ir išplito visų tautų protėviai. Jis
tvirtino, kad Atlantidos reikia ieškoti už poliarinio rato, Šiaurės vandenyne ir ji artimai susijusi
su senoviniu Hiperborėjos pavadinimu. Su nuoroda į Ferekidą
(vieną iš 7 mitinių Eliadės išminčių), jis tvirtino, kad Hiperborėjos gyventojai kilo iš titanų. Tad ir graikų priešistorė turėjo
vykti Hiperborėjoje. "Atlantai, kilę Arkties vandenyno saloje, neabejotinai yra hiperboriečiai
kažkokios salos gyventojai..." Tad ir Heraklio stulpai gali būti visiems žinomi mengiriai
(stovintys akmenys) arba piramidės iš akmenų (rusai jas vadina gurijomis, "aklais" švyturiais).
Ir ant vieno akmenų aiškiai matomi keli ženklai. Įdomus jų "parašymo" būdas jie tarsi
išėsdinti akmenyje pakeičiant jų spalvinę gamą. Juos, remdamiesi "vliesovica" (paslaptingos
ant medžio lentelių parašytos knygos rašmenys), pabandė iššifruoti Omsko filologas Nikolajus
Slatina ir kompiuterių grafikos specialistas Kirilas Makarovas. Jie tuos ženklus identifikavo
kaip KRL. Tad galimi variantai: Karela, Karjala, Karalius, Kirilas.
Tačiau kiti įžvelgia germanų-skandinavų, anglosaksų ar net Eurazijos (naudotas 1 tūkst.,
daugiausia Altajaus tautų šiuo atveju užrašą galima skaityti AK OG, "Baltoji motina"
senovės tiurkų kalba įžvelgiant Didžiosios Deivės kultą) runas.
M.L. Seriakovas siūlo ženklus skaidyti į dvi eilutes ir naudoti brahmi rašmenis, su kuriais
indų legendos siejo slaptų žinių saugotojus. Gauname LABARA BHARAGA, kas primena
sanskrito pirmtaką, borėjos prokalbę, paplitusią prieš 10-15 tūkst. metų. Antrasis žodis,
bharaga, reikštų "kietą žemę, įtvirtintą vietą". Borėjos kalboje šaknis "lab" reiškia 'siekti,
ieškoti, griebti", kaip ir sanskrito analogas "labh". Tad visas užrašas reikštų "ieškoma žemė".
Net ir KRL borėjų kalba turėtų prasmę "kar" "kalnas, uola", o "-la" dalelytė, nurodanti
priklausomybę vietai. Tad KRL (karla) reikštų "prie uolos (kalno)".
Karalystė po Saulyte
Rusų pasakose apie karalystę po Saule, už trijų devynerių žemių irgi liudija apie senovės
laikų prisiminimus. Štai P.N. Rybnikovo rinkinio vienoje pasakoje pasakojama, kaip herojus
skraidančiu mediniu ereliu nuskrido į Saulės karalystę:
Atskrido į karalystę po saulyte,
Nulipa nuo erelio skraidančio
Ir pradeda po karalystę vaikštinėti,
Po Saulėtąją vaikštinėti.
Šitoje karalystėje, Saulėtojoje,
Aukštos pilys aukso kupolai,
Aplink tas pilis kiemas baltas,
O ten vartai, kurių dvylika,
O ten sargai griežtieji
Reikia atkreipti dėmesį į hiperborėjų sugebėjimą skraidyti, ką paminėjo ir Lukianas. Pvz., ant
Onegos ežero pakrančių uolų išliko įvairių skraidyklių piešiniai. O archeologus tebestebina
eskimų kapinynuose randami vadinamieji sparnuoti radiniai. Tokie simboliai išplitę praktiškai
visose senosiose kultūrose: egiptiečių, babiloniečių, asirų, hetitų, persų, actekų, majų iki pat
Polinezijos [ta tema skaitykite Senovės Indijos oreivystė].
Pagal Aiskilą žemės pakraštyje negyvenamoje laukinių skitų dykynėje Dzeuso įsakymu
prie uolos buvo prikaltas Prometėjas. Jį išlaisvino Heraklis už tai gavęs pravardę Hiperborietis.
Būtent čia kautis su Gorgone Medūza vyko Persėjas (irgi pramintas Hiperboriečiu) ir čia jis gavo stebuklingus skraidančius sandalus.
Vienas iš Saulės indoeuropietiškų pavadinimų yra kolo (ta pati šaknis rusų kalbos žodžiuose
kolco (žiedas), koleso (ratas), kolokol (varpas) ir pan. Senovėje buvo Kolo-Koliada dievybė,
kurios garbei vykdavo kalėdavimas (žiemos solsticijos metu; lietuviškas šventės pavadinimas Kalėdos, taip pat skaitykite
Kai dar elniai iš dangaus krisdavo) ir būdavo giedamos archaiškos dainos, koliadkės:
Stovi ten trys pilis auksokupolės;
Pirmoje jaunas šviečia mėnulis,
Antrojoje - raudona saulutė,
Trečiajame tankios žvaigždutės.
Jaunas šviečia mėnulis mūsų šeimininkas.
Raudona saulutė tai šeimininkė,
Tankios žvaigždutės maži vaikučiai.
Nuo senovinio Saulės dievo Kolo-Koliados ir kilo Kolos upės, o taipogi ir viso Kolos pusiasalio
pavadinimai. Apie šio krašto kultūros senumą paliudija akmeniniai Solovkų labirintai (prie pat
garsiojo vienuolyno). Panašių labirintų Kolos pusiasalyje rasta apie 10 (iki 5 m skersmens), daugiausia ant jūros kranto (taip pat skaitykite apie
Hopi genties labirintus).
|
|
Daug spėliota apie jų paskirtį: kapinynai, aukojimo altoriai, žuvų (kurios į juos įplaukia potvynio metu) gaudyklės ar net ryšio
su nežemiškomis civilizacijomis antenos. D.O. Sviatskis
mano, kad tai Saulės klajonių poliarinės nakties metu simbolis, magijos ratelių schemos. Jie
charakteringi dar ir tuo, kad šalia yra piramidės iš akmenų.
[ Beje, senovėje švedų jūreiviai pakrantėje statė labirintus, kad pagautų ir suvaldytų vėjus, juos apmalšintų prieš laivams paliekant pakrantę. ]
Arkties kalnagūbriai
Tarp Novosibirsko salų ir Elsmiro salos Kanadoje 1800 km per visą Arkties vandenyną
tęsiasi povandeninis Lomonosovo kalnagūbris. Virš vandenyno dugno jis iškyla 3-4 km.
Mažiausią gylį (936 m) virš jo 1954 m. nustatė rusų ekspedicija. Kai kurios kalnagūbrio
viršūnės yra plokščios terasos, kurias galima laikyti abrazioninio jūros bangų poveikio
rezultatu. Kalnagūbryje rasta guralo, gargždo, žvyro, smėlio. J.Gakelio nuomone, didesnės jų dalies kilmė yra aliuvinė.
Beveik lygiagrečiai jam, prasidėdamas į šiaurę nuo Vrangelio salos link Elsmirio ir Aksel-Heibergo salų eina Mendelejevo kalnagūbris.
Jį 1954 m. atrado rusų dreifuojanti stotis Šiaurės polius-4. Vidutiniškai virš dugno jis iškyla apie 900 m. Mažiausias gylis iki jo 1246
m. Vidurinė kalnagūbrio dalis yra 100 km pločio plynaukštė maždaug 2300 m gylyje ir virš
dugno iškilusi apie 2 km. Kai kurios kalnagūbrio viršūnės pasirodė esą plokščios (hajotai), -
tarsi paveiktos jūros bangų (tai nustatė 1961 m. amerikiečių tyrimai iš povandeninio laivo).
Apie galimybę, kad šiedu kalnagūbriai buvo iškilę virš vandens paviršiaus, liudija ir faunos
tyrimai. Dar 4 dešimtm. G.O. Gorbunavas pastebėjo skirtumą tarp vakarinės ir rytinės Arkties
dalių, ką vėliau patvirtino E.F. Gurjanova. J.N. Nesis rašo, kad Karsko jūros šoniplaukos išplitę
tik iki Rytų Sibiro jūros šiaurės vakarų dalies, o Čiukotkos-Amerikos šoniplaukos tik iki jos
šiaurės rytų dalies. Neabejotinai kliūtis joms plisti buvo iškilęs Lomonosovo kalnagūbris.
J. Gakelis pastebi jūros vėplių išsiskyrimą į du būrius. Manoma, kad Lomonosovo kalnagūbris nusileido visai neseniai.
Tad Amerika galėjo būti apgyvendinta ne tik per Beringo sąsiaurį, bet ir per Arktidos
žemyną (sudarytą iš tų kalnagūbrių). Paslaptinga Sanikovo žemė galėjo būti jau panyranči
kalnagūbrių viršūnės-salos. D. Panovas pastebi, kad seniausios Amerikos kultūros (pvz., Independence)
yra ir šiauriausios ir yra netoli šių kalnagūbrių. O ir šiaip, eskimų plitimas ėjo iš šiaurės link pietų.
Skaitykite Hiperborėja Rusijoje
Hiperborėjos ženklai
Priedas
Jean Sylvain Bailly
Žanas Silvenas Bajis (1736-1793) prancūzų astronomas ir Prancūzijos revoliucijos dalyvis,
pirmasis Steigiamojo susirinkimo pirmininkas ir Paryžiaus meras, konstitucionistas.
Gimė 1736 m. rugsėjo 15 d. Paryžiuje. Tėvas norėjo, kad jis užsiimtų menu, tačiau Žaną patraukė literatūra, o vėliau
N. de Lacaille įtakoje pasišvenčia astronomijai. 1759 m. pasirodžius
Halio kometai, paskaičiuoja jos orbitą. 1763 m. užima N. de Lacaille vietą Mokslų akademijoje.
Astronomijos istorija (1775-87) patraukia dėmesį, tik sustiprėjusį kilus ginčui su Volteru. Tai paskatino jį parašyti Apie mokslų atsiradimą (1777)
ir Laiškus apie Platono Atlantidą (1779). Buvo išrinktas ir Pavadinimų akademijos bei Prancūzijos akademijos nariu.
1778 m. tapo Švedijos MA užsienio nariu.
Revoliucija įtraukė jį politikos sūkurį. Būtent jis, kaip Susirinkimo pirmininkas, grasinimų ir pašaipų
akivaizdoje, jis pravedė 1791 m. rugsėjo 27 d. dekretą apie lygias teises žydams. Po Bastilijos paėmimo
paskirtas Paryžiaus meru. Buvo konstitucinės monarchijos šalininku.
Dalyvavimas 1791 m. liepos 17 d. sušaudant antimonarchistinę demonstraciją Marso lauke padarė labai
nepopuliariu tarp paryžiečių ir netrukus turėjo užleisti postą Petionui. Pasitraukė iš politinės veiklos ir užsiėmė
memuarų (paskelbtų 1821-22) rašymu. Valdžią paėmus jakobinams buvo suimtas ir 1793 m. lapkričio 12 d. giljotinuotas.
Jo garbei krateris Mėnulyje yra pavadintas Bailly vardu.
Taip pat apie Ž. Balji skaitykite >>>>>
*) Natalija Guseva (1914-2010) rusų istorikė ir etnografė, rašytoja ir dramaturgė, kilusi iš Kijevo
gubernijos. Kaip indologė, parengė per 150 darbų apie Indijos kultūrą ir senovės religijas. Siekė išryškinti
bendrus indų ir slavų mitologijų bruožus, kartu su S. Žarnikovu pabandė sanskritiškai paaiškinti šiaurės
upių ir vandens telkinių etimologiją. Nemažai jos išvadų buvo kritikuojamos, pvz., kad džainizmas yra
seniausia indų religija (Džainizmas, 1968); kad indoeuropiečių protėvyne yra Arktis (Rusų šiaurė indoslavų protėvynė, 2003).
Dirbo MA Etnografijos inst-te (1944-2000). Testamente nurodė ją kremuoti ir pelenus išbarstyti virš Gango.
Eskimų kilmė
Sliedovikų magija
Indo-iranėnai ir kalba
Dievų žemiškasis veidrodis
Valerijaus Diomino ekspedicija
Meru kalnas ir B. Tilakas
A. Duginas. Hiperborėjos teorija
Herodotas. Istorija, 4 knyga
Prokopijus. Nuslėptoji istorija
Trumpa istorijos mokslo istorija
Nežemiški senosios Indijos personažai
Tyro vergų sukilimas pagal Justiną
Hiperboriečiai senovės liudijimuose
Poetinė Kalistrato Žakovo mitologija
Baltieji vandenys: legendos ištakos
Aleksandras Didysis ir amazonių karalienė
Julijus Afrikanas. Istoriografija
Iki Konfucijaus: kinų priešistorė
Žvejo ir auksinės žuvelės mįslė
Gilgamešo-Muromeco sugretinimai
A. Barčenko: Emerikas Koloje
Kur sustojo tūkstantmečiai?
Šinto ir japonų tikėjimai
Ar seniai kalbama lietuviškai?
Omaras Chajamas. Rubajatai
Istorikas Al-Masudi
Senoji Indijos istorija
Ugnies kultas Rusijoje
Kur gieda angelai...
Mohendžo-daro
Vartiklis
|