Apmatai, tezės

Moralumas

Pateikiami įvairūs pasvarstymai moralės tema...

Veiksmas yra moralus, jei duoda naudos jį darančiajam [palengvinant ar pagerinant savo gyvenimą, įgyjant vertybių], jei tai nepažeidžia kitų asmenų interesų.

Paimkime moterį besilaukiančią kūdikio. Ji yra būklėje, kad, jei gimdys, mirs, bet kūdikis liks gyvas. Ką jai daryti? Čia nėra vienareikšmio atsakymo.

Tai parodo, kad moralėje nėra tik arba balta, arba juoda, tik į kairę arba tik dešinę. Gyvenimas panašus į pilką ir kelias per jį vingiuotas.

Visada yra asmenų sakančių, kad niekas nėra tikra ir visa tik nuomonės reikalas. Bet kas yra arba gera arba bloga [juoda arba balta], - ir tai gali būti įvairiu mastu. Aukščiausia vertybė yra asmeninė sąmonė.

Tad tos moters gyvybė yra aukščiausia vertybė ir ją ji privalo išsaugoti, jei ją vertina. Ji negali racionaliai tvirtinti, kad „myli“ parazitą savo kūne, nes meilė yra atsakas į aukščiausią vertybę kitame asmenyje. Parazitas nėra asmuo, nes neturi charakterio savybių, dėl kurių būtų galima jį mylėti.

Be to jis „neturi teisių“, kurios taikomos esamoms racionalioms būtybėms, o ne potencialiai galinčioms joms tapti.

Abortas [negimusios gyvybės nužudymas] visada sunkus pasirinkimas moteriai.

Thomas Beatie Gali būti meilė be priežasties. Tai įdomus reiškinys ir sutinkamas visuomenėje. Bet kaip elgiamasi „baimės be priežasties“ atveju? Skubama pas psichologą!

Moralumas yra sistema apibrėžianti, kaip turėtume elgtis ir kas yra gera. Gera yra tai, kas, mums naudinga pagal mūsų prigimtį. Mūsų ypatinga prigimtis įtakoja specifinius reikalavimus gyvenimui. Gera yra tai, kas patenkina tuos mūsų reikalavimus.

Prieš kelis tūkstantmečius urvinis žmogus galėjo nužudyti kitą, kad paimtų jo moterį ar mirtinai susikaudavo, kad išsiaiškintų, kas gyvens toje teritorijoje. Ir jie tai darė, nes taip turėjo gyventi.

Bet tai buvo dar savęs neįsisąmoninusi būtybė. Tad ji negalėjo būti morali. Tad tokios veiklos buvo nedoros ir nepriimtinos. Kad turėtume „teises“ privalome turėti „save“ [suvokti savo asmenybę]. Tik tada galime sudaryti sutartis su kitomis racionaliomis asmenybėmis ir atsisakančiomis jėgos a apgaulės, nes tai pažeidžia sutartis.

Tai ir gyvūnai neturi teisių?

Kai nuvyksite į Afriką ir jus puls liūtas, pasakykite jam tai! Teisės sąvoka taikoma tik žmonėms. Negalite gyvūnams pritaikyti teisės normų.

Ar turi teises naujagimis? O protiškai sergantis?

Abu neturi teisių. Naujagimis turi galimybę tapti racionaliu asmeniu, protinis ligonis – ne.

Bet ... racionali žmogiškoji būtybė neturi daugiau teisių nei kita. Kas įgyvendina [ir nustato] teises? Dabar – vyriausybės. Jų įrankis – valdžia. Valdžia priežastis nukerta akimirksniu, sutrauko visus pančius. Savo teises galte nustatyti tik tame pasaulyje, kuriame valdai.

Teises apibrėžia žmogaus prigimtis. Joms nereikia „leidimo“. Žmogus yra lasvas ir nėra valdžios pasaulyje galinčios paveikti jo mintis. Jas galima tik fiziškai sunaikinti.

Vienintelė išimtis – veikla kenkianti savo paties gyvybei nelaikytina „gera“.

Kaip čia traktuoti eutanaziją?

Žmogus turi teisę rinktis. Jei skausmas neleidžia jiems gyventi, jie gali pasirinkti mirtį. Tai iš tikro vertingiau, ne daro kvailas savižudis nuraukdamas visą galimą gyvenimą

Utilitarumas yra tai, kas man naudinga. Kodėl tai, kas naudinga, turi kenkti grožiui ir jausmams? Daugeliui žmonių santechniko darbas atrodo nešvarus ir nepatrauklus. Tačiau jis sukuria tvarką ir patogumus. Gal būt “ dalykai yra tik todėl, kad jų nesuprantame?


Ar religija gali nustatyti veikiančias elgesio visuomenėje taisykles?

Moralumas išreiškia pasirinkimą. Štai kodėl asmenys nėra baudžiami už veiksmus, kurių negalėjo išvengti.

Kodėl laikoma nepadoru į ką nors rodyti smiliumi?
Smiliumi galima rodyti, pvz., vedžiojant tekstą knygoje, parodant vietą žemėlapyje ir pan. Tačiau rodyti šiuo pirštu į kitą žmogų laikoma įžeidimu – tai agresijos ženklas, atėjęs iš senų laikų, ir, beje, taip suprantamas daugelyje šalių. Tai tarsi užuomina į dūrį ietimi arba šūvį strėle. Tačiau gestas visa ranka su juo (pvz., parodant kryptį) visai leistinas.

Dievo įsakymai yra nurodymai nenurodant priežasčių. Todėl žmonės jų laikosi iš tikėjimo, kuris nėra tas pats, kas moralė.

„Mylėk savo tėvą ir motiną“. Meilė [ir pagarbą] reikia užsitarnauti, o ne reikalauti grasinant bausme. Tai nėra moralinė vertybė.

„Negeisk savo artimo žmonos“. Meilė yra kiekvieno asmens teisė. Nė vienas negali būti kito "nuosavybė".

Moralumas kyla iš tikrovės, o ne mitinių mums nepažinių dangaus esybių.

Mokslinis blogio nusakymas

Nėra etikos elementariosios dalelytės – kaip ir tiesos ar teisingumo. Tai vien tik filosofinės konstrukcijos.

Nuodus sumaišius su maistu laimi nuodų poveikis.

Gyvenimas yra lengvas!

Zoologijos sodo tarnautojas valė dramblio narvą. Jis buvo pritūpęs ant vieno kelio ir dramblys prisėdo ant jo. Darbuotojo galva iki pečių prasmego į dramblio užpakalį. Šalia buvusi bendradarbė padėjo jam ištraukti galvą.

Kokias [kūrybines] mintis jums sukelia šis nutikimas? Ar jis buvo atsimerkęs?

Ar moralu nušauti dramblį, kad iš jo ilčių pasigamintume fortepijono klavišus?

Jei gyvūnai neturi teisi, dar nereiškia, kad pateisinamas betikslis jų žudymas. Aš vertinu gyvenimą. Aš valgau mėsą ne todėl, kad nevertinu gyvūnų gyvenimo, bet todėl, kad vertinu savo gyvenimą.


Kviečiame ir jus pasidalyti nuomone, mintimis, pakritikuoti ar išplėsti...

          Jūsų vardas: 
Jūsų el.pašto adresas: 

Jūsų žinutė:

           

Jūsų žinutės

Laima 2014 m. lapkričio 13 d., ketvirtadienis, 22:26:46
Šaunumėlis, kad suradau šį puslapį. Kasdien skaitau ir mokausi gyventi. Ačiū jums nuoširdžiai, Laima

vuolga 2011 m. gruodžio 17 d., šeštadienis, 20:50:50
O paveiksliuke, pasirodo - moteris...
O ir nėštumas tikras. Harmonų pagalba ji įgijo vyriškas formas ir bruožus... Aplinkybėms susiklosčius ji panoro turėti vaikų, tad sumažino vyriškų harmonų dozes ir pastojo. Šis nėštumas jai antras ir kūdikis jau senokai sėkmingai gimęs.

2011 m. gegužės 1 d., sekmadienis, 14:14:49
tik primityvus zmogenas gali patiketi mistiniu budu praturteti. tai seniai nuvalkiotas ir iki skausmo nusibodes piramides principas naiviems pilieciams.

2010 m. sausio 16 d., šeštadienis, 07:05:15
Turi jis tik viena sirdi! Kad ir kaip neisimyletu moteris, bet jai privalu neperzengti kulturingumo ribu ir gerbti vyro pasirinkimus. Nieko sau nereikalaudama, isimylejusi neperzengs jokiu ribu, jeigu mylimuoju rupinsis ir tuo atveju jeigu vyras jos nepasirenka... Tik vyro meile gali buti tikra visu mastu, o moterys isvis nezino ka tai reiskia ir apie tikraja meile kalbetis su moterimi, yra beprasmiska.

Inando 2010 m. sausio 16 d., šeštadienis, 06:50:39
Tai ir as manau, kad meile tai pazinimo aktas ir kultura. Taciau man atrodo, kad meileje zodzio paskirtis turetu buti kita, ne itikimui ir ne patiesijimui. Tikrai mylint, sakyti, kad myliu, manau ir nereikia. Taip jau yra, mano supratimu, kad is tikruju myli tik vyras, o moteris tik atsisaukia i jo meile tais "sielos kapiliarais", isimyli... Arba ne. Is moters puses, isimylejus, gal ir verta patvirtinti toki fakta prisipazinimu. Taip moteris is reiskia pasitikejima vyru ir atveria save jo meiles veikimui. Zinoma, vyras gali buti isimylejes kita ir jo sirdis gali buti jau uzimta. Tokiu atveju, padorus vyras turetu sios moters meile gerbti, bet nesiimti veiksmu, nes vyro veiksmai moters azvilgiu reiskia, kad jis prisiima atsakomybe uz visas galimas pasekmes. Zodis vyrui, turi buti tikra priemone ir vienas is darbo irankiu:) Kadangi ne kazkoks pasakymas, kad myliu ar ne, bet pati vyro meile parodo tiesa, tai is vyro puses sakyti moteriai "myliu"- tik gadinti meiles reikala. Vyras negali nemyleti moters. Bet:

2010 m. sausio 14 d., ketvirtadienis, 13:14:54
Tikrai netinkamas paveiksliukas.nebent iskrypeliams jis:(

2009 m. lapkričio 27 d., penktadienis, 13:03:24
Tikrai, ismestumet, galintys, labai nederanti (mazu maziausiai) temai paveiksliuka. Jeigu ir toliau sita siuksle cia bus, tai sioje temoje normaliu diskusiju nesulauksite...

Inando 2009 m. lapkričio 27 d., penktadienis, 10:58:51
Be abejo, be tikejimo, zmogui nera kur eiti. Tokie skrupulai kaip "moraliniai isgyvenimai" budingi tik idvasintai butybei. Tik materialiosios buties gyvunijos pasaulyje, pergyvenimus aptiksi tik del savojo gerbuvio, iskaitant ir tokius, kuriu priezastys - sasajose, prisirisimuose prie kitu panasiu individu. O intelektualiai issivyste bedvasiai, net ir tokiu pergyvenimu sau jau neleidzia. Tokia sielovarta ties apsisprendimu riba, budinga tik dvasingam zmogui (o tokie mes visi) sprendzianciam amzina pasirinkimu uzdavini tarp to kuo priimant sprendimus vadovautis: prisirisimais, apskaiciavimais ar sirdziu generuojamais impulsais. O kadangi pastaruju iniciatorius kiekvienoje musu sirdziu gyvenantis Dievas, tai tik tokie pasirinkimai kuriuos nulemia tikejimas ir yra moralus.

Skirmas 2009 m. spalio 21 d., trečiadienis, 14:22:24
Nesamone. Egzistuoja Dievas

2009 m. gegužės 4 d., pirmadienis, 22:19:45
GyvenimaS yra lengvas...

skaidula 2009 m. kovo 4 d., trečiadienis, 01:23:37
M + eilė ( jau lietuviai ir anksčiau žinojo meilės eilės paslaptį ir jos eiliškumą, tai tiesiog eilė.))))))))))

tik tiek 2008 m. lapkričio 6 d., ketvirtadienis, 16:33:34
Ištarti žodį ,,myliu‘‘("kaip einu į kiema") ir žodį ,,tikrai myliu‘‘(širdim ir siela) – tai tokie vienas kitam tolimi poliai. Meilės esmė man atrodo,yra ta, kad ji niekada nėra izoliuota. Ji niekada nieko neskaldo ir nedarko, o priešingai. Meilė jungia, meilė vienija. Meilė tai pažinimo aktas ir kultūra, prasiskleidžianti visuose žmogaus sielos kapiliaruose. Siela sieloje Tai dvi vienoje. Ir kūnas kūne. Visa tai sudaro vienį.

Wilma 2008 m. spalio 9 d., ketvirtadienis, 18:40:18
Fui! Nėščias vyras~  

Šmeliovo paskaita
Kas yra asmuo?
Etikos konspektai
Kabalistinė alegorija
Draugas ar priešas?
Grožio kūrimas ritmu
Objektyvizmas (Ayn Rand)
Egocentrizmas ar būtinybė?
Erosas ir mes: juodieji dievai
Nyčė: etinis-filosofinis siluetas
Pašalinės mintys ir jų traktavimai
Sadomazochizmas „Užsispyrėlės sutramdyme“
Laisvoje valstybėje kiekvienas gali galvoti ir sakyti, ką galvoja
B. Skineris. Kas yra biheviorizmas
Iš atsargos seržanto memuarų
Nyčė: Dievo mirties idėja
Strugackiai. Narcizas
Esė: 'Clair de Lune'
Egzistencializmas
Filosofijos puslapis
Vartiklis