Šiek tiek apie seksualinius santykius Turkijoje

Senovės Graikijoje pusiau įteisinti santykiai tarp erastes ir eromenos yra seksualinių papročių, besiskiriančių nuo šiandienos, pavyzdys. Kai sakoma, kad homoseksualumas yra šiuolaikinis konstruktas, tai nereiškia, kad praeityje nebuvo tos pačios lyties asmenų romantinių ar seksualinių santykių. Tai reiškia, kad ankstesniais laikais jie buvo laikomi polinkiu ar įpročiu, o 19 a. imti laikyti prigimties ar asmenybės dalyku (terminą homosexualitaat apie 1868 m. įvedė austrų-vengrų rašytojas ir žurnalistas Karoly Maria Kertbeny1), 1824-1882). Seksas Turkijoje

Tuo tarpu Otomanų imperijoje iki 19 a. pabaigos seksualiniai santykiai atrodė visai kitaip. Jos literatūroje sutinkama apie 600 seksualinių terminų. Joje galima išskirti kelis aiškius aspektus. Pirmiausia, kalbama apie tris lytis: be vyrų ir moterų, dar yra berniukai, kurie nelaikomi nei „moteriškais“, nei moterų pakaitalu – jie tiesiog atskira lytis. Tačiau, kadangi berniukas užauga vyru, tam tikra prasme bet kuris vyras yra transeksualas, nes kadaise buvo berniuku.

Antra, yra du seksualiniai tipai, tačiau ne pagal hetero/homoseksualinę dichotomiją, o pagal santykį su įkišimu: kurie įkiša ir kuriems įkiša. Vis tik kaip seksualiniai partneriai, berniukai ir moterys, esantys tais, kuriems įkiša, laikyti mažiau kilnūs nei vyrai.

Ir pagaliau, Otomanų imperijos laikais „homoseksualumo“, tiek vyrų, tiek moterų, tiesiog nebuvo.

Pagaliau, 19 a. pabaigoje santykiai tarp vyrų ir berniukų pateko į nemalonę. Sultonui Abdulhamidui I, valdžiusiam 1876-1909 m., istorikas Ahmed Cevdet’as2) rašė:
„Moterų mylėtojų labai padaugėjo, kai mylinčių berniukus sumažėjo. Tai tarsi, kad Loto žmones būtų prarijus žemė. Meilė ir prieraišumas, buvę čia, Stambule, visuotinai pripažintai ir žinomai nukreipta į jaunuolius, dabar kreipiama į mergaites, derančiai su gamtos būsena“.

Šiomis dienomis Turkijoje stipria jėga yra homofobija. Štai 1996 m. gegužės 26 d., savaitei likus iki JTO Habitat II konferencijos Stambule, dešinieji surengė pogromą prieš transvestitus, gyvenančius Ulkerio gatvėje prie Taksimo aikštės.


1) Karolis-Marija Kertbenis (Karl-Maria Kertbeny, 1824-1882) – vengrų kilmės austrų publicistas, vertėjas, į vokiečių kalbą vertęs vengrų poeziją ir literatūrą. Kovojo už žmonių teises. Rašė publicistiką, memuarus, kelionių apybraižas. Žinomas, kaip pirmas panaudojęs terminą „homoseksualumas“. Jo kapą Kerepesi kapinėse surado 2001 m. – ir nuo tada jis aplankomas per kasmetinę gėjų šventę.

2) Achmedas Dževdetas-paša (Ahmed Cevdet Pasha, 1822-1895) – osmanų istorikas, teisininkas, valdininkas, pasižymėjęs tanzimato reformų metu. Parašė 12-tomę turkų istoriją. Taip pat rašė teisės, gramatikos, logikos ir astronomijos temomis.

Kibersekso pamokos  (1999 m.)

Voratinklyje nesugebate surasti pornografijos? Tada jums reikia užsirašyti į suaugusiųjų kursus, kuriuose gausite patarymų "intymaus" Interneto ir pokalbių (chat) temomis.

Jis save pavadino "seksualusis" ir jo raumeninga krūtinė atitinka elektroninę pravardę (nick). Įsitaisęs juodame odiniame krėsle prieš kamerą jis gundančiai šypsosi. Jis dėvi tik skrybėlę. Kas kelios sekundės vaizdas ekrane atnaujinamas pateikiant kiek kitą jaunuolio ir sujauktos lovos už jo vaizdą.

"Parodyk mums!", paliepia dėstytoja stovinti prie didelio ekrano klasėje. Padėjėja klaviatūra surenka atitinkamą komandą. Ne kiekvieno mokymo metu išgirsi tai! Ir kol dėstytoja rodo, kai "tai" atrodo, klausytojai yra panirę į gyvus intymius pokalbius (chat) su ekshibicionistiniais keistuoliais... Ar taivaizdelis iš ateities?

Už 100 USD galite užsirašyti į dviejų dienų kursus San Francisko U-te ir "išsilavinti" kibernetinio sekso srityje ir kaip elgtis "raudonų žibintų" svetainėse, kurios jau metų metais supo mus. Šių kursų iniciatorė yra 30 m. amžiaus ir virš 180 cm ūgio Mary Madden turinti socialinės psichologijos magistro laipsnį. Ji atrodo kaip rimta mokslininkė, nors teigia , kad flirtuoti Internete pradėjo turėdama 13 metų. [čia mano aritmetika skatina suabejoti: 2000- (30-13) = 1983 m. - kai dar Internetas dar nebuvo paplitęs].

Šioje alternatyvaus mokymo erdvėje šūksnis "Tegu jis parodo subinę" yra ne tik nesmerktinas, bet ir skatintinas. Ir čia nereikia gėdytis lankantis "Kalėjimo pupyčių" bei panašias svetaines, nes jų adresai kabotiesiog prieš akis.

Ir kas galėjo patikėti, kad šis "pedagogikos" kampelis yra tame pačiame pastate kaip ir At&T "Global Network Services"? O kurso pavadinimas yra tame pačiame sąraše kaip ir "Pažangios Interneto programos Perl kalba" ar "Macromedia Flash II". Tačiau ne jais didžiuojasi mokykla, o tuo, kad ji yra "pirmoji skatinanti kibersekso naudojimą".

Užsiėmimai prasideda atvira diskusija, kai klausytojai įveda savo atsakymus, o vėliau juos garsiai perskaito. Pvz., tema: "Ar masturbacija yra seksas?"

Kodėl į tokius kursus eina žmonės? Atsakė kompiuterinio meno kūrėja: "Kituose užsiėmimuose pornografija yra uždrausta tema... Manoma, jei ją ignoruosi, tai jos nebebus..." Ji kuria projektą apie pornografiją ir moterų seksualumą ir lanko viaką - nuo sekso reikmenų parduotuvių iki tokių kursų. Be to, ji tvirtina, kad sudėtingiausios "JavaScript" programos yra būtent sekso svetainėse...

Užsiėmimai panaudoja "pirminius šaltinius". Kurių dauguma yra "naujienos iš praeities". Viena jų - "Virtual Valewrie II", 1990-ųjų žaidimas, kurio tikslas, kad didžiakrūtė nuolat besimasturbuojanti blondinė Valerija patirtų orgazmą. Ji dejuoja tuo išreikšdama savo pasitenkinimą: "Išdulkink mane! Aš noriu, noriu, noriu..."

Vėliau asistentė parodo, kaip reikia "pasikalbėti" (chat). Ji prisistato kaip "26-ių rudaplaukė, dideliais papais ir kietomis šlaunimis" (iš tikro ji žila 50 m. amžiaus moteris). Ir ji bando: "Aš vilkiu raudoną palaidinukę, kuri man šiek tiek per maža..."Deja paaiškėja, kad ji 'kabina" klausytoją iš gretimos klasės. Dar vėliau parodoma, kaip lengva Match.com surasti tai, ko nori - jei tik žinai, ko nori. Ir kiti panašūsdalykėliai....

Ar jau užsirašėte į kursus?

Sekso aptarimui skirti puslapiai:
"Gyvenimo keliai ir vieškeliai" (1998.05.24). Jis papildė ankstesnįjį straipsnelį: "Seksas - Interneto progreso variklis" (1997.10.11). Pagaliau - religinė studija Biblijos puslapyje. Tai "Prizmės" žurnalo pateiktas straipsnis "Bažnyčia ir seksualumas". Na o sekso padėtis visuomenėje - A. Lingio esėje "Juodieji dievai". Klasikos mėgėjams - A.Tolstojaus "Pirtyje".

Kiber-mūšiai
Seksas ir raketos
Telefonai: 5G pagreitis
Seksas filosofų gyvenime
Christian Libens. Sekso poetika
S. Lemas. Televizija be korseto
Nuogybės mobiliesiems telefonams
Seksas - Interneto progreso variklis!
HAL 9000 – pramanytas kompiuteris
Prancūzų erotinio romano ypatybės
Kristianas Libensas. Marizos skonis
Kiber-seksualumas ir žmogaus prigimties vystymasis
Apie Susaną ir Juozapą, skelbiant ištikimybę
A. Cvetkovas. Blogio atskleidėjai
Seksualumas kabalos požiūriu
Ar androidas gali tapti žydu?
Kas laimėjo mozaikų mūšį?
Laukinės gamtos šauksmas
Dirbtinis intelektas kare
NSO ir paslaptys
Mano sielos grobikai
Kam Elizai Internetas?
Į ką iškeisčiau muilo operas?
A. Tolstojus. Pirtyje
Dirbtinis protas?
Vartiklis