Gyvenimas „laikmečio dvasioje“ ir foto-moto-savišvieta
(audio-vizualinė klasė)

Taip pat apie filmą skaitykite Naujieji disidentai  

Stebėtinas filmo „Zeitgeist“ populiarėjimas lyg ir įveda mus į visai naują alternatyvaus informavimo etapą. Bet, galbūt ir į naują snobizmo atmainą. Nueiti į šio filmo prezentaciją tampa išskirtiniu geru tonu, - tai šaunu, bet, kas ištiesų keičiasi po peržiūros?

Kaip ten bebūtų, pirmajam epiniam filmui ir jo tęsiniui „Zeitgeist: Addendum“ (2008, režisierius Peter Joseph*) ) išpuolė būt sėkmingiausiais iš šiandieninių radikalių dokumentinių filmų.
O dar ne taip senai labai „aštria“ dokumentika buvo laikoma „Farenheit 9/11“ (2004, režisierius Michael Moore**) ), gavusią prestižinius apdovanojimus ir prasiveržusią į dar masiškesnę auditoriją. America: Freedom to Fascism

„Zeitgeist“ filmų serijos ištakomis galima laikyti ir disidento Jordan Maxwell'o***) inicijuotus darbus, kaip kad dviejų dalių video laidą „The Naked Truth“, sukurtą dar 1991-ais! Taip pat ir kitas Jordan Maxwell'o dokumentines juostas: „Ancient Belief Systems“ (1992), „Matrix of Power“ (1992), „Religion, Reality and Cosmic Awareness“ (1992), „Astrological Prophecy and World Events“ (1992), „Symbols, Sex and the Stars“ (1998).

Trijų dalių video studiją „The Illuminati“ (2005) taip pat verta paminėti, kaip vieną iš „Zietgeist“ pirmtakų, tai - dokumentinė juosta „atskleidžianti globalinį slaptų organizacijų bei aristokratijos satanistų tinklą“, pasisakant tokiems tyrinėtojams bei disidentams kaip David Icke, Anthony J. Hilder, Ted Gunderson, Jordan Maxwell'as bei Chris Everard.

Neabejotinai, tai puiku, kad svarbios tiesos apie visuomenės ir pasaulio valdymą atsiskleidžia. Bet neapleidžia mintis, kad ir atskleidimas gali būti valdomas, tų pačių pažįstamai-nepažįstamų globalistų, jų tarptautinio konglomerato.

Taip, gal būt globalinis elitas labai nenorėjo, kad šitokio pobūdžio žinios apsireikštų viešai, bet jei jau taip įvyko, net ir demaskuojanti informacija gali būt panaudota pačių valdančiųjų labui. Pagaliau, gal jiems netgi patiko faktas, kad žinomiausiu ir neva skandalingiausiu tapo filmas „Zeitgeist“, o ne, sakykim, „Endgame: Blueprint for Global Enslavement“ (2007, Alex Jones Films), „Esoteric Agenda“ (2008, Ben Stewart), „America: Freedom to Fascism“ (2006, Aaron Russo) ar „Freedom or Fascism: The Time to Choose“ (2008, David Icke paskaita) bei daugelis kitų, ne taip plačiai žinomų, bet dažniausiai išsamesnių ir aštresnių.

Filme „Zeitgeist: Addendum“ pristatomas utopinis „Veneros projektas“ galėtų kaip tik ir būti adaptuotas globalistų, siekiančiųjų „vienos pasaulio valstybės“ sukūrimo, „vienos valiutos“ viešpatavimo, „vieningos visuomenės“ subūrimo. Juk galiausiai svarbu būtų tai, kas tikrai valdytų šitokį projektą, vėliau miestą ar pasaulinę valstybę, kam ištiesų priklausytų visi resursai.

Turtai, kaupiami vietinės mažumos rankose, šovinistinės valstybėlės, gimininė mafija ir korupcija – nors šiandien gyvybinga, idėjiškai tai jau atgyvenusi sistema, kurios nebeįmanoma toliau dangstyti jokiais „idealais“.

Globalistinis elitas aiškiai supranta, kad valdyti daugybę skirtingų valstybių sujungtų į vieną kur kas lengviau įvedus kuo bendresnę pro-socialistinę santvarką. Didžiosios Sąjungos parlamentui visai nesinorėtų atsitrenkti kakta į stiprią mafiją ar mega-koncerną kur nors imperijos pakraščiuose. Tikėtina, kad ateityje gali būt iškelti drąsesni tariamo nacionalizavimo planai abejose Atlanto pusėse, gal ir nenaudojant termino „socializmas“, bet visgi siekiant išmušti stambų kapitalą iš privačių rankų, o ateityje pilnai kontroliuoti ekonomiką per vietinę mažų šalelių valdžią. Įdomu ir tai, kad šitokia politika būtų gerai pasitinkama liaudies masių ar kairiųjų partijų, jei bus nesusigaudyta, kas iš tikrųjų orkestruoja permainas.

Be tikrų socialistinių idealų neįsivaizduojamas visuomenės tobulėjimas, tačiau istorija rodo ir skaudžią iškraipyto ar netgi pseudo-socializmo patirtį. As Close to Area 51

Kaip ir visuomenė be pinigų - tikras laisvės polėkis, tačiau tai gali būt panaudota ir diktatūrai, - pirma: vieninga valiuta, tuomet nykstantis grynieji pinigai - pilnutinis perėjimas prie banko kortelių, po to - tik skaičiai ekrane, o vėliau, galbūt bankai viską atliks už jus: apmokės mokesčius, pristatys į namus savaitės išgyvenimo paketą, kuriame bus „apie viską pagalvota“, - gal tuomet pinigai ir nebereikalingi?

Kas iš vis yra piniginiai ženklai, kam priklauso, kaip pinigai daromi (tiesiogine to žodžio prasme), kaip cirkuliuoja šiandien, - apie tai pasakoja nemažai dokumentinių filmų, kaip ir 47-ių minučių animacija „Money as Debt“ (2007, Paul Grignon).

Kaip beatrodytų mūsų išsigelbėjimo ateities Saulės miestas, - akivaizdu, kad toksai galėtų būt sukurtas tik operuojant super-pažangiomis bei ekologiškomis technologijomis. Daugybė šaltinių pakankamai pagrįstai byloja, kad jau šiandien mes turime išradimus, galinčius pilnai ir efektyviai pakeisti įprastinį degųjį kurą visose gyvenimo srityse. Teigiama, kad tai toli gražu neapsiriboja vien elektriniais ar hidro-automobiliais, kalba eina apie anti gravitacinius variklius ar super-laidininkų levitacijos technologijas. Tačiau daugelis tokių išradimų ne tik nediegiami, bet išlieka užslaptinti, tam, kad išlaikyti esamą padėtį, naudingą dabartinių energijos šaltinių monopolistams.

Kita užslaptinimo priežastimi gali būti ta, kad nevalia, o kartais ir liežuvis nepasiverčia pasakyti viešai iš kur gauta nemažai mums nežinomų ar net jau įdiegtų atradimų. Gal būt pamąstymus šia tema sukeltų akylai saugomos JAV karinės bazės Nevadoje, žinomos vardu „Area 51“ ar „Dreamland" istorijos, atspindėtos eilėje įvairaus formato bei trukmės filmuose, įskaitant privačius drąsuolių bandymus nusigauti kiek įmanoma „giliausiai“ link bazės (praėję tam tikrą ribą, pažeidėjai gali būt legaliai šaudomi be įspėjimo).

Trumpas vizitas įžangai būtų, kol dar pasiekiamas, 10-ies minučių autorinis reportažas: „As Close to Area 51 as You Will Ever Get“ (2008).

Buvęs televizijos laidų vedėjas Anthony J. Hilder filme „Alien 51: America's Secret Agenda“ (2001) apžvelgia paslaptis, susietas su baze, apibūdindamas ją ir kaip pro-fašistinio globalinio valdymo centrą bei laboratoriją, kur susitelkė pamišę nacių mokslininkai, pervežti iš kapituliavusios antrame pasauliniame kare Vokietijos, ir kur nutekėjo milijardai „juodojo biudžeto“ dolerių, ten pat buvo kuriama bei testuojama atominė bomba, slapti kariniai lėktuvai. Ten pat, kaip teigiama, saugoma ir tiriama kur kas egzotiškesnė, nežemiškų civilizacijų skraidymo įranga, atitekusi į karinės elitos rankas. Bent keletas filmų apie visa tai vadinasi tiesiog „Area 51“, pažengusiems žiūrovams dar ir - „Area 51: Alien Interview“. O gal verta pradėti nuo bendresnio projekto, slaptos informacijos išviešinimo iniciatyvos „Disclosure Project“, kuriai vadovaujantis dr. Steven Greer „pramušė“ nuskambėjusias viešas press-konferencijas Baltųjų rūmų nacionalinėje spaudos salėje 2001 ir 2007-aisiais. Dvi valandas trunkantis video siužetas yra laisvai prieinamas pavadinimu „The Disclosure Project“ - Fastwalkers buvę aukšto rango pareigūnai bei moksliniai darbuotojai, prisiekdami liudyti tai JAV kongresui, kalba apie vadovybės ir militaristų nuslėptas pažangias technologijas, pigios energijos šaltinius, nežemiškų civilizacijų egzistavimą bei kontaktus ir kita, kas turėtų krestelėti ir apversti aukštyn kojomis visą mūsų tikrovės sampratą.

Dalis projekto veiklos atspindėta ir kituose ufologiniuose filmuose, kaip „UFO - The Greatest Story Ever Denied“ (2007, Jose Escamilla).

Kaip žinia, įvairiausio pobūdžio ir kokybės dokumentikos šiomis temomis gausu, galima būtų išskirti bent keletą įspūdingų bei informatyvių filmų, pristatančių kontraversiškus, o kartais stulbinančiai gyvus liudijimus, kuriuos vargu ar lengva ramiai pamiršti – „Close Encounters: Proof of Alien Contact“ (1999, Kobie Lyons), taip pat „Out of the Blue - The Definitive Investigation of the UFO Phenomenon“ (2003, James Fox), „UFOs: The Best Evidence“ (2005) ir „FastWalkers“ (2006, prodiuseris Rober D. Miles).
Taip pat skaitykite Ufologija kine

Kaip sakoma šios planetos televizijose - likite su mumis,  
Lukas Devita  

Nuorodos:


*) Piteris Džozefas (Peter Joseph, g. 1979 m.) – amerikiečių kino režisierius, visuomenininkas, geriausiai žinomas dokumentinių filmų „Zeitgeist“ („Laikmečio dvasia“) serialu, o taip pat yra įkūręs „Zeitgeist“ judėjimą. Taip pat sukūrė satyrinį miniserialą „Kultūra nuosmukyje“ (2012). Parašė knygą „Naujasis judėjimas už žmonių teises: iš naujo atrandant ekonomiką priespaudos panaikinimui“ (2017).

**) Maiklas Muras (Michael Francis Moore, g. 1954 m.) - amerikiečių dokumentinių filmų režisierius, scenaristas, aktorius. Pirmąjį didelę sėkmę ir pripažinimą pelniusį filmą "Kolumbinos boulingas" 2002-ais už kurį Oskarą. 2004 m. O už filmą "Fahrenheit 9/11" buvo apdovanotas 57-ojo Kanų festivalio "Auksine palmės šakele" ir kino kritikų žiuri komisijos FIPRESCI prizu; šis filmas tapo pelningiausiu dokumentiniu filmu. Savo darbuose kritikuoja kapitalizmą, globalizaciją, neoliberalizmą ir JAV Respublikonų partiją (2017 m. įkūrė svetainę TrumpiLeaks). Vienu paskutinių jo filmų yra „Žmonių planeta“ (2019).

***) Raselas Painas (Russell Joseph Pine, 1940-2022), žinomas Džordano Maksvelo (Jordan Maxwell) pseudonimu, - amerikiečių rašytojas, tyrinėtojas, rašantis teologijos, slaptųjų organizacijų, okultizmo temomis (kuriomis domėjosi jau nuo 1959-ųjų); laikomas autoritetu „sąmokslo teorijų“ srityje ir pavyzdžiu kitiems su jomis susijusiems autoriams. Jis filmavo dokumentinius filmus „CBS TV Network“ ir vedė savo radijo laidą ABC. Vienu jo pomėgių, greta simbolizmo ir žodžių aiškinimo, buvo „astroteologija“, teigianti, kad religijų pagrindas yra astronominiai įvykiai; tad ir Jėzaus istorija paremta saulės dievo Horo tikėjimu.

Papildomai skaitykite:
Žvaigždžių muzika
Išsilaisvinę poetai
Apie ufologiją kine
Ž. P. Sartras. Šleikštulys
Mineapolis-Hanojus-Vilnius
Nyčė: Prieblandos kumyras
XXI a. disidentai - David Icke
Rock poetika: Jimi Hendrix
Ar pametėsit į visatos pakraštį?
Natų sistemos autorius Gvidas Aretietis
Psichodelinės eros atspinžiai, indiškos spalvos ir grynai angliški vakarėliai
V.S.Naipaul. Mūsų universalioji civilizacija
G. Kuprevičius. Didžiojo meno sutemos
Sadistiniai Hičkoko potraukiai blondinėms
Filmas iš jūros bangos sūkurio
Žmogus, kuris nukrito į Žemę
Nežemiški roko muzikos ryšiai
R. Tamošaitis. Perkantis žmogus
Mankurtas: asmuo be ateities
G. Beresnevičius. Autsaideriai
Andy Warhol "Oksidacija"
Į žvaigždes – pas kitus protus
Teofilis Gotjė. Hašišas
Roswello avarija
Egzistencializmas
Išmagnetintojas
Vartiklis
Meno skiltis